Deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing op alle door ons uitgevoerde opdrachten en diensten. Telkens een cliënt op het kantoor beroep doet, wordt deze geacht deze algemene voorwaarden te aanvaarden, te hebben ontvangen en te kennen.
De cliënt wordt bij aanvang van een opdracht in kennis gesteld van de geldende tarieven. Op verzoek van de cliënt kan er een ereloonovereenkomst op maat worden opgemaakt.
Er kan bij de aanvang van de opdracht en lopende de behandeling van een dossier één of meerdere voorschotten worden gevraagd. Een voorschot is het forfaitair bedrag dat de cliënt betaalt aan het kantoor, voorafgaand aan een gedetailleerde staat van kosten en ereloon. In de eindstaat van kosten en ereloon worden de voorschotten op het totale bedrag in mindering gebracht.
De cliënt betaalt de facturen van kosten en ereloon binnen 8 dagen na factuurdatum. Er kan, indien dit voor de goede dienstverlening noodzakelijk is, gemotiveerd een kortere betalingstermijn bepalen. Indien de cliënt niet akkoord gaat met het gevraagde voorschot of met de eindstaat moet hij deze binnen acht dagen na ontvangst schriftelijk protesteren.
Bij gebrek aan tijdige ontvangst van betaling zal van rechtswege en zonder voorafgaandelijke aanmaning of ingebrekestelling een verwijlinterest verschuldigd zijn van tien procent per jaar. Tevens zal het openstaand bedrag van de niet volledig of niet tijdige betaalde ereloonstaten van rechtswege en zonder ingebrekestelling worden verhoogd met tien procent van het verschuldigd bedrag in hoofdsom, met een minimum van € 150,00. In geval van verzuim van betaling na vervaldag van de factuur, zijn we tevens gerechtigd de werkzaamheden onmiddellijk te staken totdat de cliënt volledig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, en zonder dat dit tot enige aansprakelijkheid in onzen hoofde kan leiden.
We storten alle bedragen die het van de cliënt voor rekening van derden ontvangt onmiddellijk door aan deze derden. We storten alle gelden die het in een procedure ten behoeve van haar cliënt ontvangt binnen de kortst mogelijke tijd door aan haar cliënt. We mogen op de bedragen die we ontvangen voor rekening van de cliënt sommen inhouden tot dekking van de openstaande voorschotten of staten van kosten en ereloon. We brengen de cliënt hiervan schriftelijk op de hoogte. Deze bepaling doet geen afbreuk aan het recht van de cliënt om de ereloonstaten van ons te betwisten en betaling van deze ingehouden bedragen te vorderen.
We zijn verzekerd via een collectieve verzekering ‘burgerrechtelijke beroepsaansprakelijkheid’, afgesloten door de Orde van Vlaamse Balies, bij Amlin Insurance SE via Vanbreda Risk & Benefits met polisnummer LXX034899. De aansprakelijkheid van elke advocaat is, in alle gevallen en ongeacht het karakter van de fout, beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar wordt uitbetaald (tot 2.500.000 euro per schadegeval).
De relatie tussen ons als raadsman en de cliënt wordt beheerst door het Belgische recht. Enkel de rechtbanken van het arrondissement Hasselt zijn bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen. Indien een of meerdere bedingen van deze algemene voorwaarden ongeldig of nietig zouden zijn, dan tast dit de geldigheid en de afdwingbaarheid van de andere bedingen van deze algemene voorwaarden niet aan.
WETTELIJKE VERMELDINGEN
Funda Ilksoy is Belgische advocaat en in ingeschreven aan de balie van Limburg. Ze is ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer 0668.564.778. Haar kantoor is gevestigd te 3560 Lummen, Dr. Vanderhoeydonckstraat 24 en kan bereikt worden per telefoon via het nummer 0485/64.77.37 of per e-mail : funda.ilksoy@advocaat.be. Ze is actief in de rechtsdomeninen zoals beschreven op deze website.
Mr. Funda Ilksoy is via de Orde van Vlaamse Balies verzekerd in beroepsaansprakelijkheid voor een bedrag van € 2.500.000 per schadegeval in eerste rang bij Amlin Insurance SE via Vanbreda Risk & Benefits met polisnummer LXX034899. Tot slot werd via de Orde van Vlaamse Balies tevens een verzekering onderschreven van insolvabiliteit van advocaten voor een waarborg van € 125.000 per schadegeval met maximum van € 625.000 per verzekerde en € 2.500.000 per verzekeringsjaar.
Deontologische regels die van toepassing zijn op onze advocaten en tevens op Mr. Funda Ilksoy kan u terugvinden op de website www.advocaat.be. Bij problemen kan u contact opnemen met de balie van Limburg (www.balielimburg.be) of de Orde van Vlaamse Balies (www.advocaat.be). Er is, in de schoot van de Orde van Vlaamse Balies, ook een ombudsdienst beschikbaar. Ligeca is de Ombudsdienst Consumentengeschillen Advocatuur. De ombudsdienst probeert problemen tussen advocaten en hun cliënten op te lossen. Meer info: www.oca.ligeca.be/
WITWAS
De wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van financiële stelsels voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, kortweg ‘de witwaswet’, zorgt ervoor dat elke advocaat een acceptatieprocedure moet voeren voor elke klant en elk dossier. Daarom moeten we bij u polsen naar de aard van de opdracht die u ons wenst te geven, zodat we kunnen bepalen of de witwaswet van toepassing is. Voor zover de opdracht betrekking heeft op welbepaalde zaken die de wetgever als ‘witwasgevoelig’ heeft aangemerkt, kan de witwaswet van toepassing zijn en moeten we een identiteitsonderzoek doen.
Concreet gaat het om de volgende opdrachten:
Optreden in uw naam of voor uw rekening in financiële verrichtingen of verrichtingen in onroerend goed.
U bijstaan bij het voorbereiden of uitvoeren van één van de volgende verrichtingen:
Aan- of verkoop van onroerende goederen of bedrijven;
Beheren van gelden, effecten of andere activa;
Opening of beheer van bank- spaar of effectenrekeningen;
Organiseren van inbreng die nodig is voor de oprichting, uitbating of het beheer van vennootschappen;
Oprichting, uitbating of beheer van vennootschappen, trusts, fiducieën of soortgelijke juridische constructies.
Voor advies over het bepalen van uw rechtspositie, het voeren, voorbereiden en zelfs vermijden van rechtsgedingen is de witwaswet niet van toepassing en hoeft er geen identiteitsonderzoek te gebeuren.
Voor zover zou blijken dat de ons toe te vertrouwen opdracht onder de toepassing van de witwaswet valt, zijn we verplicht te informeren naar uw identiteit en deze van de rechtspersoon die u mogelijk vertegenwoordigt. We zullen u om een kopie van uw identiteitskaart vragen en als het een vennootschap betreft om een uittreksel uit de Kruispuntbank van Ondernemingen. We zullen u eventueel ook moeten vragen naar de herkomst van gelden of vermogensbestanddelen.
De wet verbiedt ons een zakelijke relatie met u aan te gaan en verplicht ons onze voorlopige tussenkomst te beëindigen wanneer we de gevraagde informatie niet binnen de twee weken na de eerste vraag daartoe ontvangen.
We garanderen u volledige discretie over alle gegevens die u ons voor en tijdens onze zakelijke relatie toevertrouwt. Ons beroepsgeheim blijft staande. We zullen dus enkel mededeling doen van de identificatiegegevens die u ons hebt bezorgd wanneer de witwaswetgeving ons daartoe zou verplichten.
PRIVACYVERKLARING
Deze voorwaarden hebben betrekking op de verwerking van persoonsgegevens door:
De advocaat respecteert uw persoonsgegevens en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die aan ons wordt verstrekt of die we anderszins verkrijgen vertrouwelijk wordt behandeld. Bij persoonsgegevens gaat het om alle informatie over een persoon. Ook gegevens die indirect iets over iemand zeggen, zijn persoonsgegevens. Met het onderstaande wordt uitvoering gegeven aan de in de Algemene Verordening Gegevensbescherming 2016/679 van 27 april 2016 (hierna "AVG" genoemd) neergelegde informatieplicht aan de betrokkene(n) wiens persoonsgegevens de advocaat verwerkt.
Doel verwerking persoonsgegevens
De advocaat verwerkt uw persoonsgegevens voor volgende doeleinden (overigens niet limitatief):
voor het verlenen van juridische diensten, waaronder het uitvoeren van de toevertrouwde taak;
advisering, bemiddeling en verwijzing;
voldoen aan onze juridische en wettelijke verplichtingen;
communicatiedoeleinden;
voor een correcte toegang en gebruik van website en diensten via onze cookiepolicy;
voor het verbeteren van de inhoud van onze website;
...
Het verwerken van uw persoonsgegevens door de advocaat is noodzakelijk voor de optimale uitvoering van bovenstaande activiteiten. De advocaat zal uw persoonsgegevens enkel voor deze doeleinden verwerken, behoudens uw verdere toestemming.
De verzamelde persoonsgegevens
Voornoemde persoonsgegevens verwerkt de advocaat omdat deze door u als betrokkene op eigen initiatief zijn verstrekt, in het kader van de dienstverlening zijn verkregen, door derde partijen aan ons kenbaar zijn gemaakt, waaronder wederpartijen, of via openbare bronnen bekend zijn geworden.
Grondslag verwerking persoonsgegevens
De advocaat verwerkt de hierboven genoemde persoonsgegevens uitsluitend op basis van de hierna te noemen gronden als bedoeld in artikel 6 van de AVG:
wettelijke verplichting;
uitvoering van een overeenkomst of uitvoering van de toevertrouwde taak;
verkregen toestemming van betrokkene(n);
gerechtvaardigd belang;
Informatie aan derden
Feitelijke verwerkers
De advocaat maakt o.a. gebruik van diensten van KLEOS (Kluwer) voor de verwerking van persoonsgegevens. Deze feitelijke verwerkers verwerken uw persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG.
Doorgifte aan derden
De advocaat deelt uw persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover noodzakelijk voor de dienstverlening met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden. Hierbij valt te denken aan waarneming van de praktijk door een andere advocaat, het (laten) uitvoeren van een deskundigenonderzoek of het inschakelen van een IT-leverancier, maar ook het verstrekken van uw persoonsgegevens in verband met (gerechtelijke) procedures of correspondentie met de wederpartij.
Daarnaast kan de advocaat persoonsgegevens verstrekken aan een derde partij, zoals een toezichthouder of een andere met openbaar gezag beklede instantie, voor zover daartoe een wettelijke verplichting bestaat.
Wanneer de advocaat zich in bepaalde bovengenoemde omstandigheden genoodzaakt ziet persoonsgegevens aan derden door te geven, zal de advocaat erop toezien dat de derden de wettelijke verplichtingen en garanties inzake de verwerking van persoonsgegevens naleven. Dit maakt een inspanningsverbintenis uit in hoofde van de advocaat.
Veiligheid
De advocaat hecht grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens en zorgt, rekening houdend met de stand van de techniek, voor passende technische en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen.
Bewaarperiode van persoonsgegevens
De advocaat bewaart uw persoonsgegevens tot 5 jaar na het afsluiten van het dossier door de advocaat, zoals ook opgelegd door de regels van toepassing op advocaten, tenzij een andere bewaarperiode wettelijk verplicht is of noodzakelijk ter bewaring.
Uw rechten
De advocaat stelt alles in het werk opdat de persoonsgegevens in overeenstemming zijn met de wettelijke vereisten. Daarenboven heeft u verschillende rechten die de privacywet u toekent:
Recht op informatie (ontvangst privacyverklaring);
Recht op inzage;
Recht op verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming (alleen van feitelijke gegevens);
Recht op beperking van de verwerking
Recht op overdraagbaarheid
Recht van bezwaar
Recht op een klacht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (adres: Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, telefoonnumer: 02/274.48.00, e-mail: contact@apd-gba.be)
Als u één van deze rechten wenst uit te oefenen, kan u een verzoek richten aan de advocaat. Om uw verzoek correct te kunnen behandelen, vragen we u om zo specifiek mogelijk te zijn bij het richten van uw aanvraag. Om misbruik te voorkomen vragen we u om een kopie van uw identiteitskaart mee te sturen.
Toestemming
Door aanvaarding van deze privacyverklaring gaat u er uitdrukkelijk mee akkoord dat de advocaat de verzamelde gegevens mag gebruiken in het kader van haar verwerkingsdoeleinden.
U hebt het recht uw toestemming ten alle tijden in te trekken voor de verwerking die op deze toestemming gebaseerd is. Deze intrekking laat de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming voor de intrekking daarvan onverlet.U kan dit recht uitoefenen zoals omschreven in punt 8 van deze privacyverklaring.
Update privacyverklaring
We houden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in onze privacyverklaring. Het verdient daarom aanbeveling om regelmatig onze privacyverklaring te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Vragen
Indien u na het doornemen van onze privacyverklaring vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen, kan dit via onderstaande contactgegevens:
De website van advocaat Funda Ilksoy maakt gebruikt van cookies om beter aan uw noden en wensen tegemoet te komen. Door gebruik te maken van onze website aan de hand van eender welk apparaat, erkent u en stemt u ermee in dat cookies gebruikt worden overeenkomstig dit Cookiebeleid.
Wat is een cookie?
Een cookie is een klein tekstbestand met informatie, opgeslagen door de server van de website die u bezoekt in de webbrowser van uw computer of uw mobiel apparaat.
We maken gebruik van cookies om te verzekeren dat uw browse-ervaring als bezoeker zo optimaal mogelijk is. Het gebruik van cookies laat u toe sneller en gemakkelijker te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website door de inhoud van onze website af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren (bv. taal).
Welke soorten cookies gebruiken we?
Er worden verschillende soorten cookies gebruikt:
Functionele cookies om uw persoonlijke websitevoorkeuren te herinneren en te vermijden dat dezelfde communicatiestappen tijdens opeenvolgende raadplegingen van de website herhaald moeten worden. Het is mogelijk dat de gegevens die door deze cookies verzameld worden, persoonsgegevens bevatten die u meegedeeld hebt. Wanneer u deze cookies niet aanvaardt, is het mogelijk dat de prestaties en functionaliteit van onze website aangetast zijn en/of de toegang tot de inhoud van de website beperkt is;
Performance cookies om toe te laten te bepalen hoe u onze website gebruikt, met de bedoeling de inhoud van onze website aan te passen en te verbeteren en het gebruik ervan te vergemakkelijken. Het is voor ons niet mogelijk u aan de hand van deze cookies als een individu te identificeren. Alle gegevens worden anoniem verzameld en samengevoegd;
Google Analytics cookies om ons te helpen onze website te verbeteren. Deze cookies verstrekken ons informatie over de wijze waarop gebruikers met onze website omgaan (bv. duur van een bezoek, aantal bezoekers) zonder dat hierbij persoonsgegevens verzameld worden op basis waarvan een bezoeker geïdentificeerd kan worden.
Het is mogelijk dat de website u doorverwijst naar andere sites via een aanklikbare link. Mogelijk maakt de website waarnaar u verwezen wordt, ook gebruik van cookies.
Hoe kan ik cookies controleren of verwijderen?
U kunt te allen tijde het gebruik van cookies uitschakelen of blokkeren door uw browserinstellingen te wijzigen. Gelieve er rekening mee te houden dat bepaalde onderdelen van onze website mogelijk niet correct werken wanneer u het gebruik van cookies op deze website uitschakelt of beperkt.
Contactpersoon
Als u vragen hebt in verband met dit beleid, gelieve ons dan te contacteren via funda.ilksoy@advocaat.be.